15 May 2011

First Entry Memang Macam Bangang

Assalamualaikum semua

Sekejap, sekejap, sekejap! Ni entry pertama nih .

Pergh power, dah selangkah ke hadapan dah aku . Haha .

Aku tak sangka betul la cepat betul habis satu sem, la ni da habis dua sem, member yang lain semua dah balik, tinggal la aku ni sorang-sorang kat bilik tak tau nak buat ape .

Hari ni dah berapa banyak movie aku layan pon aku dah tak ingat . Aku punya rumet yang botak baik tu baru balik petang tadi. Tinggal lah aku dekat aras ni sunyi dan sepi, cuma tinggal beberapa member yang terlibat dengan kem yang dari tadi dok bising bawah blok ni ha, wat sub ala-ala cheer rugby tu ha .

Bilik aku ni dah makin kosong. Cuma aku tunggu arahan kena halau dari bilik ni baru aku kemas semua . Aku punya rumet ni ada lah tinggalkan sebungkus sabun baju cap harimau jadian kuat yang dah tinggal serdak .

Kejap lagi aku plan nak sental baju-baju yang dah lama dalam bakul tu, tapi sebab tulang aku ni agak rapuh maka tugas menyental aku serahkan dekat cik washing machine, dia tentu suka . Yang lain rumet aku wasiatkan aku sampah-sampah nota exam yang dia nak buang, tapi bagi tinggal kat bilik konon-konon nak bagi aku tengok betapa seronoknya course dia .

.....

"Eh baru aku perasan cantik rupanya meja aku" ujar aku dalam keadaan monolog dalaman .

"Tengok la sapa yang jaga kami", balas meja aku seolah-olah memahami apa yang terbuku di hati sanubari aku ni .

Mendengar perbualan yang berbaur pujian dari meja maka aku pon capai kamera digital shamsul samsung milik kawan aku . Lalu klik klik klik..

*nampak tedy bear kecik tu, dia la yang selalu teman aku study

"Alah macam perempuan lah meja ko!", ujar sorang member .

"Mana la aku tau bahawa aku amat kreatif sampai camni"


* bilik aku juga dikenali sebagai muzium pameran :P

Pergh, ni dah masuk mood berlagak nih!

Uish, ni la antara koleksi dalam bilik aku yang aku sayang dan sentiasa menaikkan semangat aku dalam industri nasyid, pergh haha . Dalam setahun ni alhamdulillah banyak la team nasyid aku yang nama dia gila power iaitu Cahaya Gemilang (CG) menang dalam pertandingan . Kenangan paling manis aku adalah dapat join Festival Nasyid Kebangsaan tahun lepas yang banyak meningkatkan pengalaman dalam nasyid .

Selain itu, berpeluang berduet bersama Maher Zain dalam konsert beliau membuat peminat menjadi semakin fanatik .

Ok itu tipu .

.....

Sebenarnya aku tak balik ni sebab aku terlibat dengan kem suksis, atau kem polis la lebih kurang . Nampaknya aku akan kembali jadi muda dengan memotong rambut sependek-pendeknya . Namun yang lebih tragis apabila terpaksa memotong sideburn malah mencukur misai dan janggut yang telah lama tersemai subur di muka aku ni .

Jangan jeles bila esok tiba-tiba ada orang sapa aku :

"Eyh Ashraf Sinclair!! laaa Zairul rupenye"

Kuang3 dah dah melampau .


-merci beaucoup-

5 Ayat Ayat Power Kau Orang Semua:

Anonymous said...

gila!

Anonymous said...

konpius?!

Amirul Farhan said...

ni universiti malaya ni?? btul ke

zairull nizam said...

awat? betoi naa

Anonymous said...

kemas je meja . huhu .